Garantier
Box on box erbjuder en omfattande garanti för vissa utvalda produkter. Vi är säkra på att våra produkter håller bra kvalité och många av våra varor täcks därför av garanti. Våra garantier kan förändras med tiden och styrs alltid av beställnings- och inköpsdatum. Villkoren börjar gälla från den dagen du får din vara.
Vad omfattas av garantin?
Vi erbjuder 20 års garanti som omfattar material-och produktionsfel på stålramar och sandwichpanel. Produktgarantin gäller endast för privatbruk och enligt villkoren som anges nedan. Vänligen notera att garantin som erbjuds inte på något sätt begränsar eller ersätter din reklamationsrätt enligt tillämplig konsumentlag.
Hur länge gäller garantin?
Våran garanti gäller i 20 år från leveransdatum.
Vad omfattas av produktgarantin?
Garantin omfattar följande produkter i alla våra moduler:
- Stålram
- Sandwichpanel
Vad omfattas inte av garantin?
- Normalt slitage, skärmärken, hack, repor eller skador som orsakats av slag eller olyckshändelse.
- Normala förändringar t.ex. normalt visuellt slitage på grund av väder, vind och UV-ljus som sker under en produkts livscykel.
- Skador orsakade av förlust, stöld, brand eller om det föreligger bevis för att skadan kan ha orsakats av olycka.
- Skador som uppstått indirekt eller till följd av användandet av produkten.
- Skador som uppstått under transport vid t.ex. försäljning (annan än från Box on box).
- Omotiverad eller bristande reparation eller vanligt rutinunderhåll.
- Om produkten har ändrats i utseende/funktion till exempel vid omlackering.
- Om produkten har demonterats och monterats felaktigt.
- Om produkten använts i annat sammanhang än för privatbruk.
- Om produkten har förvarats eller installerats felaktigt.
- Om produkten har använts på ett onormalt eller olämpligt sätt.
- Felaktigt rengörande med starka rengöringsmedel.
- Skador i samband med reparationer, service eller ändringar som är gjorda av annan än Box on box rekommenderade.
- Om CE skylten på modulerna saknas, raderats, förstörts eller gjorts oläslig.
Vad gör Box on box för att åtgärda problemet?
Om du vill nyttja garantin som gäller under garantiperioden kommer Box on box undersöka produkten och avgöra om problemet omfattas av garantin. Om vi anser att produkten omfattas av garantin kommer vi bekosta och under eget val att:
- Reparera varan med nya eller med delar som är använda sen tidigare men är nya i prestanda och tillförlitlighet.
- Byta ut varan mot en ny produkt eller erbjuda en lämplig ersättningsprodukt. Det är Box on box som avgör vad som en lämplig ersättningsvara.
- Göra prisavdrag på befintlig vara.
- Ta tillbaka varan och ge pengar tillbaka.
Box on box åtgärdar endast fel och reklamationer så länge varan finns kvar i Sverige. Utbytta delar tillfaller oss.
Hur använder man garantin?
För att använda garantin behöver du kontakta Box on box kundservice via kontaktformuläret. Spara alltid originalkvitto/orderbekräftelse, det gäller som inköpsbevis och måste alltid uppvisas för att garantin ska gälla. Du kommer även behöva beskriva vad det är för typ av anspråk du vill göra när du kontakta oss. Våran kundservice återkommer till dig med mer information.
Ansvarsbegränsningar
Utöver vad som anges i denna garanti och i den utsträckning som lagen tillåter, är Box on box inte ansvarig för några direkta, speciella oförutsedda skador eller följdskador som uppstår till följd av brott mot garantin eller dessa villkor.
Avvikelser i garantivillkoren gäller vid kommersiell användning av moduler.