Köpvillkor
Följande villkor gäller för all användning av och alla köp som genomförs på Box on box. Ditt köp omfattas av dessa villkor vid den tidpunkt när ditt köp görs. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och BOB of Sweden AB, org nr 559050–1721, Box 305, 721 07 Västerås (hädanefter kallad ”Box on box”, ”oss” eller ”vi”).
Tänk på att alltid spara ditt inköpsbevis i samband med ditt köp. Moms ingår i produktpriset. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i samtliga säljkanaler, både digitalt och fysiskt. Vi reserverar oss även för att produkter som visas i våra säljkanaler kan komma att sälja slut eller utgå ur sortimentet.
Dessa villkor gäller även om du genomför köpet som företagskund (dvs. aktiebolag, enskild näringsverksamhet, handelsbolag, kommanditbolag, ekonomisk föreningen, ideell förening eller i övrigt inte kan betarkas som konsument) om inte ett särskilt avtal gäller mellan företaget och Box on box.
Vem kan lägga en order?
Denna webbplats riktar sig till dig som är myndig privatperson (konsument) eller till dig som bedriver verksamhet (företag).
Garanti
För att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp erbjuder vi en omfattande Box on box-garanti. Vi är säkra på att våra produkter håller bra kvalité och många av våra varor täcks därför av garanti. Våra garantier kan förändras med tiden och styrs alltid av beställnings- och inköpsdatum. Villkoren börjar gälla från den dagen du får din vara. I våra garantivillkor visas information om hur lång garantiperioden är och vilka övriga villkor som gäller. Om du är företagskund är det viktigt att du kontrollerar vilken garanti som gäller om produkten används professionellt/i offentlig miljö eller liknande. Alla våra garantivillkor finns här.
Ansvarsfriskrivning
Bilder på den här sidan är endast för inspiration och speglar nödvändigtvis inte den exakta färgen och/eller detaljerna för den valda modulen eller produkten. Produktbilder som visas i våra annonser kan vara försedda med utrustning som inte ingår i standardvalen. I vad som ingår inne på produktsidan kan du hitta mer information om vad som medföljer till just din produkt som standardval. Vi reserverar oss även för att uppgifter om dimensioner som anges på till exempel dörrar, glaspartier, rullportar och skjutdörrar kan ha viss avvikelse. För mer specifik information kontakta våran kundservice för att bekräfta valen.
Beställning
Vi förbehåller oss rätten att ändra och korrigera pris på alla beställningar, inklusive slutgiltiga köp. Om ett pris är felaktigt kan det leda till Box on box upphäver köpet och återbetalar det aktuella beloppet. Detta kan göras när som helst. Genom beställningen godkänner du villkoren och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är riktiga. Vi förbehåller oss rätten att avbryta din beställning om vi misstänker att du uppgivit falsk information i samband med din beställning.
Bekräftelse
När vi har tagit emot ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress som du angav på ordern som bekräftar köpet. Orderbekräftelsen är ditt kvitto och fungerar även som garantibevis. Vi rekommenderar att du sparar din orderbekräftelse för att underlätta eventuell framtida kontakt med vår kundservice gällande din order.
Priser
Alla priser som anges är inklusive moms, i enlighet med tillämplig lagstiftning. I kassan visas det totala beloppet inklusive alla avgifter, moms och fraktavgifter. Alla priser i butiken är exklusive frakt. Fraktkostnaden beräknas i kassan utifrån varor som köps och vart det skall levereras genom att ange leveransadress.
Om en beställning ska skickas till en leveransadress utanför EU kommer momsen att dras av i kassan. Tänk på att om beställningen skickas utanför EU kan eventuell importskatt och tullar tillkomma för kundens räkning när försändelsen når din leveransadress. Dessa kostnader är oftast olika för olika länder, och du ansvarar själv för att dessa kostnader betalas. Box on box kan inte kontrollera dessa kostnader eller förutse den slutliga kostnaden. Därför är det viktigt att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information.
Betalning
Vi erbjuder några av dom mest populära betallösningarna som ger dig möjlighet att välja mellan direktbetalning, kort, banköverföring, faktura och delbetalning.
Dessutom samarbetar vi med Klarnas betalsystem så att de kan bestämma när och hur de vill betala. Du kan även välja att använda våran snabbkassa med Shop Pay eller Google Pay.
Klarna – Direktbetalning, faktura eller delbetalning. I samarbete med Klarna erbjuder vi flera betalningsalternativ:
- Direktbetalning – Betala med direktbetalningar, kort eller banköverföring.
- Faktura – Ger dig möjlighet att handla nu och betala senare.
- Delbetalning – Du betalar månad för månad, i den takt som passar dig. Välj att betala i 6–36 månader.
Kortbetalning - Betala tryggt och säkert genom Shop Pay. Vi accepterar Visa, Mastercard, American Express, Maestro och UnionPay.
Mobilbetalning - Med Google Pay kan du snabbt, säkert och smidigt betala med din mobiltelefon i butiken.
Leverans
Vi levererar våra produkter inom hela Sverige. Varor i lager levereras normalt inom 1–2 veckor och för tillverkningsvaror är normal leveranstid 10–18 veckor. Box on box erbjuder två olika leveransalternativ när du handlar hos oss. Du kan välja hemleverans och lossning med kranbil eller Click & collect för avhämtning på våran depå. Det är samma leveranstid för båda alternativen. Våra olika leveransalternativ och aktuell fraktkostnad visas i kassan.
Undantag för hemleverans finns för vissa skärgårdsöar eller öar som inte har fast förbindelse eller vägfärja. Vi ber dig i så fall välja Click & collect eller kontakta våran kundservice så hjälper vi dig.
Leverans och leveranskostnad
Frakt – Hemleverans med kranbil från 5 490 kr
Click & collect – Avhämtning på depå 995 kr
Hemleverans och lossning med kranbil
Om du väljer hemleverans kör våra lastbilar så nära din leveransadress som möjligt och lämnar av din leverans. Lossning sker med lastbilens kran till markplan vid fordonets sida.
Pris: Hemleverans med kranbil kostar från 5 490 kr. Totalpriset beräknas utifrån avstånd och antal varor.
Tidpunkt för leverans: Vi kontaktar alltid dig ett par dagar innan leverans. Leveransen sker normalt under arbetstid, mån-fre kl. 07:00 – 20:00
Legitimation: Vid hemleverans ska du som kund uppvisa legitimation och bud visar bådas legitimation.
Vid leverans: Det är du som kund som ansvar för att kontaktuppgifterna till dig som står i orderbekräftelsens är korrekta, är nåbar och kan ta emot leveransen under angiven leveransintervall. Tänk även på att vägen till lossningsplatsen behöver vara farbar för en lastbil.
Det här ansvarar kunden för vid hemleverans:
- Säkerställa att du kan ta emot leveransen.
- Bredda så att det är fri väg till och in, så att godset kan lämnas på önskad plats.
- Tänk på att leverans endast kan ske där godset kan lastat av på ett lämpligt sätt. Lossning sker med lastbilens kran till markplan vid fordonets sida. Se även till att eventuella hinder inte påverkar framkomligheten. Box on box ansvarar inte för denna typ av hinder eller hur detta påverkar leveransen.
Transportförsäkring ingår
Din leverans är försäkrad av oss under hela leveransen om något mot förmodan skulle hända på vägen till dig. Vid eventuella leveransförseningar under transporten kommer Box on box att kontakta dig.
Terminalhyra
Om du inte kan ta emot din hemleverans och/eller hämtar upp din leverans inom 10 dagar från aviseringen kommer du att bli debiterad en terminalhyra om 300 kr per dag.
Egen upphämtning med Click & collect
Med Click & collect hämtar du enkelt din beställning med kranbil på vald depå. Vilken depå som finns tillgänglig, vilken serviceavgift som gäller för ditt köp och leveranstid vissas i kassan. Vi aviserar dig ett par dagar innan leveransen finns klar för upphämtning av dig.
Pris: En serviceavgift på 995 kr tillkommer per beställningen oavsett antal varor.
Leveranssätt: Vi plockar ihop din beställning och du hämtar med lastbil med kran på vald depå.
Klara för upphämtning: Vi kontaktar alltid dig ett par dagar innan leverans för att bestämma leveransdag.
Vid upphämtning: Du kommer att få anvisningar från oss om vart upphämtningen kommer att finnas tillgänglig på depån.
Legitimation: Vid upphämtning ska du som kund uppvisa legitimation och bud visar bådas legitimation.
Försenad upphämtning: Dina produkter finns klara för upphämtning i 24 timmar från din leveransdag. Om dina varor inte hämtas inom tidsfönstret som avtalat tillkommer terminalhyra efter 10 dagar från aviseringen om 300 kr per dag.
Transportskador eller ej komplett leverans
Oavsett leveranssätt är det viktigt att du kontrollerar att du mottagit rätt produkter och rätt antal samt att produkterna är hela. Om du upptäcker skador på emballage eller produkter, eller om du har fått en felaktig produkt eller antal, behöver du omgående kontakta Box on box kundservice så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Som kund bör du undersöka produkten inom 7 dagar för att kontrollera varan. Fel eller skada som upptäckts efter mottagandet ska snarast anmälas till Box on box kundservice
Ångerrätt
Vi tillämpar Distans- och Hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen. Vid beställning har du som kund (konsument) möjlighet att ångra ditt köp eller delar av köpet i 14 dagar efter att beställningen mottogs utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp betalas returfrakten av dig som kund.
Ångerrätten gäller inte vid tillverkningsvaror. Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Enligt lagen gäller inte ångerrätten om avtalet avser en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel. Ett exempel på dessa varor är en vara som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.
När du godkänner våra köpevillkor vid beställning samtycker du till att Box on box påbörjar fullgörandet av din beställning. I orderbekräftelsen som du får efter genomförd order kan du kontrollera att allt är rätt, tex färger eller tillval som skall produceras till dig. Vill du göra ändringar på din beställning måste du kontakt våran kundservice inom 24 timmar från den tidpunkt ordern genomfördes.
Avbeställningar och ändringar
Vill du göra ändringar på produkter eller tillverkningsvaror måste du kontakt våran kundservice inom 24 timmar. Vi kan tyvärr inte avbryta din order om köpet avser specialorder, tillverkningsvaror, beställningsvaror eller kundanpassade varor och tillbehör efter 24 timmar från genomförd order. En annullering är inte godkänd förens Box on box bekräftat det.
Ej uthämtad eller mottag av order
Om du inte hämtar ut ordern eller inte tar emot leveransen tar Box on box dina varor i retur. Ej uthämtad eller mottagen leverans räknas inte som nyttjande ångerrätten. Vi debiterar en avgift på 495 kr för leveranser som inte hämtas eller tas emot på leveransdagen samt de faktiska kostnaderna för returfrakt, fraktavgift och hantering.
Kundklagomål
Eventuella klagomål ska göras till vår kundservice i vårt kontaktformulär. Vänligen ange ditt ordernummer och orsaken till ditt klagomål så återkommer vi med ytterligare information om hur vi går vidare i ärendet.
Om det uppstår en tvist mellan dig som kund och Box on box som vi inte lyckas lösa kan du skicka ett klagomål till EU Online Dispute Resolution. Mer information finns på följande länk http://ec.europa.eu/odr.
Personuppgifter
BOB of Sweden AB (BOX ON BOX), org. nr. 559050–1721, är personuppgiftsansvariga för de personuppgifter som inhämtats och behandlas av oss. Vi värnar om din personliga integritet och vi vill att du ska känna dig trygg när du lämnar dina uppgifter till oss. I våran integritetspolicy som gäller för alla Box on box kunder ger vi dig information om hur vi hanterar dina uppgifter i samband med att du besöker våran webbsida, köper våra produkter, använder cookies eller vid andra kontakter med oss. I vårat Integritetsmeddelande hittar du mer information om hur vi använder personuppgifter och cookies. Du kan läsa mer om det här.
Produktinformation
Box on box har rätt att göra prisändringar, rätta felaktig information, påföra extra kostnader, göra ändringar i produktsortimentet utan tidigare meddelande. Vi gör vårt yttersta för att all information som visas på vår hemsida är korrekt och återspeglar produkten så fullständigt verklighetstroget som möjligt. Trots det kan information ibland vara ofullständig eller felaktig. Vi kan inte garantera att alla produktbilder som visas återspeglar produktens verkligen utseende, beroende på din dators färginställningar kan produktbilderna variera. Produktbilder kan även vara försedda med utrustning som inte ingår som standardval. Vi reserverar oss för det samt för tekniska problem, bild- och skrivfel och felaktiga information gällande lagerstatus. Box on box har rätt att när som helst justera priser, lägga till merkostnader samt göra ändringar i produktsortimentet och i erbjudanden utan förvaring. Om du beställt en vara som har angetts ett felaktigt pris, kommer vi att meddelade dig om detta och invänta ditt godkännande av det nya priset innan vi hanterar din beställning vidare.
Ansvarsbegränsningar m.m.
Vi ansvarar inte för skador på andra föremål eller förluster som orsakats på grund av din användning av våra produkter. Vi ansvarar heller inte för förseningar eller andra fel till följ av omständigheter utanför Box on box rådande (force majeure). Du ansvara för att produkten används i enlighet med tillämpligt användningsområde och skötsel samt för att du hanterar produkten med rimlig omsorg. Du ansvara även för att kontrollera att produkten inte är skadad eller defekt innan du börjar använda den. Vårt ansvar för eventuella förluster eller skador som uppstår i samband med din beställning till oss är begränsade till det totala beloppet av din beställning. Box on box har inget ansvar för indirekta förluster eller indirekta skador.
För att skydda BOX ON BOX:s varumärke förbehåller vi oss rätten (i den utsträckning som lag medger) att neka försäljning till återförsäljare av BOX ON BOX-produkter. Vi förbehåller oss även rätten att neka eller avbryta offertförfrågningar/köp om det anses nödvändigt för att skydda vårat varumärke. Detta gäller för alla kunder oavsett mängd eller var försäljningen eller leveransen sker.
Force majeure
Box on box är fria från skadeståndsansvar och andra påföljder som är orsakade av omständigheter bortom vår kontroll. Sådana oförutsedda händelser kan exempelvis vara krig, pandemi, översvämningar, bränder, krigsliknande omständigheter, inbördeskrig, revolution, myndighetsåtgärd, uppror, avbrott i arbete, förbud, sabotage, strejk, lockout, naturkatastrof, eller liknande händelse, tekniska problem, dåliga transport- och väderförhållanden, fel eller försening i tjänster från någon av våra underleverantör om på grund av denna typ av omständigheter gör att vi inte kan utföra vad som avtalats mellan dig och oss till grund av ditt köp. Om en av dessa situationer inträffar och påverkar ditt köp kommer vi informera dig så snart som möjligt.
Upphovsrätt
Innehållet som visas på hemsidan som exempelvis varumärke, produktbilder, namnserier, design, grafik och layout samt information om våra produkter är skyddade immateriella rättigheter som tillhör Box on box. Inget material får kopieras eller användas i kommersiellt syfte utan skriftligt godkännande från oss. Denna webbsida ägs exklusivt av Box on box och allt material som visas är förbehållet oss.
Klausulers giltighet
Om en domstol eller tillsynsmyndighet förklara en eller flera av dessa villkor som ogiltiga eller döms ut som verkningslösa, ska detta inte påverka återstående villkors giltighet.
Äganderätt
Alla produkter fortsätter att vara Box on box:s egendom till dess att full betalning har erhållits.
Ändringar av villkor
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i dessa villkor och alla ändringar publiceras på webbsidan. Samtliga ändringar kan göras utan tidigare meddelande och gäller från och med att dom har publicerats.